cookies

Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

o marce



OD 1908

Marka Lee Cooper to najstarsza, autentycznie europejska marka produkująca odzież  dżinsową . Narodziła się w 1908 r. w zdewastowanych lokalach  Middlesex Street na londyńskim East Endzie. Firma została założona przez dwóch przyjaciół – Morrisa Cooper’a i Louisa Maister’a i pierwotnie zajmowała się produkcją odzieży roboczej, którą eksportowano do odległego RPA.

 



CZASY WOJENNE

W trakcie I wojny światowej Firma rozrosła się i zmieniła grupę docelową skupiając się na bliższych potrzebach, tj. produkcji mundurów dla wojska. Jednak po wojnie, gdy nadeszły trudne czasy, Firma przetrwała tylko dzięki doświadczeniu i docenianej przez klientów jakości wykonania swoich produktów. W tym czasie Louis Maister zrezygnował z dalszego udziału w przedsięwzięciu, a Morris Cooper skierował działalność swojej Firmy w stronę produkcji wysokiej jakości odzieży dżinsowej. II wojna światowa przyniosła Firmie ponowną specjalizację w kierunku produkcji odzieży roboczej z jednej strony a  produkcji mundurów wojskowych z drugiej. Morris Cooper stał się  jednym z największych dostawców dla wojska. 

 



CZASY POWOJENNE

Powojenne racjonowanie odzieży na kartki pomogła synowi Morrisa, Haroldowi, rozbudować i zmodernizować Firmę, co sprawiło, że w ciągu niespełna 5 lat stała się ona najpopularniejszą marką produkującą odzież dżinsową w Wielkiej Brytanii. Wówczas  marka przyjęła  swoją ostateczną nazwę, Lee Cooper, wynikającą z połączenia nazwisk Harolda oraz jego żony. Lata 50’ i 60’ przyniosły Firmie jeszcze jedną kluczową zmianę. Młode pokolenie rock’n’rolla przyjęło jeans jako symbol młodzieżowej rewolucji. Harold wykorzystał to sponsorując trasę koncertową Rolling Stones w celach reklamowych oraz nawiązał współpracę z Serge'em Gainsbourou i Jane Birkin. Firma wywołała pewien stopień moralnego oburzenia w 1953 roku, wprowadzając zamek błyskawiczny do damskich dżinsów i zleciła serię odważnych kampanii reklamowych, z których część zawierała nazwiska fikcyjnych projektantów, takich jak włoski "Alfredo Angelous". Dzięki tym ruchom oraz zdominowaniu rynku przez odzież dżinsową Lee Cooper, to właśnie produkty tej marki stały się najbardziej pożądanym elementem młodzieżowego ubioru. Pod koniec lat 70. XX w. nastąpił wzrost produkcji, a Firma otworzyła fabryki w Irlandii, Francji i Tunezji, a do połowy lat 80. zakłady te produkowały od 40 000 do 45 000 sztuk odzieży tygodniowo. W tym czasie roczny obrót wzrósł do ponad 100 milionów funtów. Lee Cooper był także jednym z głównych sponsorów na Mistrzostwach Europy w 1984 roku we Francji.

 Lee Cooper stał się marką "stylu życia", działającą na ponad 70 rynkach na całym świecie.

 W 2008 r. roku firma obchodziła stulecie swojego istnienia.